Grafikai tervezés alapiskolája V. – Arany szín
„Drága” – az aranynál jobban egyik szín sem teljesít, ha ezt szeretnénk közvetíteni.
A jólét, a csillogás, a gazdagság, a győzelem és a presztízs színe. Grafikai tervezés során senkit ne tévesszen meg a sárga és az arany hasonlósága, hiszen az arany színében felfedezhetünk egy csipetnyi pirosas és barnás árnyalatot, amit a tiszta sárga nem tartalmaz! Ezek az arany színt olyan tulajdonságokkal ruházzák fel, amik egyértelműen elkülönítik a sárgától.
Arany – luxus a grafikai tervézsben
A színt hagyományosan jó minőségű, kiváló termékekkel kötik össze. Az arany a színválasztásban hangsúlyozza, hogy az általa képviselt termék, vagy szolgáltatás nem mindenkinek szól, csak a kiválasztottnak és az elintek. Ezért ideális választás lehet luxusmárkákkal, pénzügyekkel, élelmiszerrel, szépségápolással vagy divattal foglalkozó cégek számára.
Feltételezhetjük, hogy ennek a színnek nincs negatív konnotációja, de ez sajnos nem igaz. A túlzásba vitt alkalmazása a logóban, vagy az arculatban kapzsi képet festhet.
A grafikai munkálatok során a világosabb, fémeseb arany árnyalatokat a figyelemfelkeltésre használjuk, míg a sötétebb, tompított változataival a tradicionalitást hangsúlyozhatjuk.