Grafikai tervezés alapiskolája IV. – Sárga szín
A sárga szín szórakoztat, barátságosságot, boldogságot, optimizmust és óvatosságot sugall. Gondoljunk csak a klasszikus smiley-ra és máris érthető a szín pozitív kisugárzása. Ezt a színt vidámnak és melegnek tekintik, így ösztönzőleg hat a kommunikációra. Hátránya, hogy irritálhatja a szemet, és közismert, hogy az ilyen élénk színek akár sírásra is késztethetik a csecsemőket.
A sárga logó pozitív, barátságos képet fest a vállalkozásról. Kirakatokban elhelyezve könnyen megragadja a vásárlók figyelmét és pozitív érzést közvetít számukra. Fontos azonban, hogy olyan árnyalatot válasszunk, ami nem terheli túlzottan a nézők szemét.
Sárga – ha a grafikai tervezés során a vidámságot szeretnénk kommunikálni
Óvatosan alkalmazzuk ezt a színt abban az esetben, ha orosz esetleg nyugati piac felé nyitnánk, hiszen ezeken a területeken nem feltétlenül számít tömegkedvencnek: gyávasággal, szorongással akár őrülettel is társíthatják. Kínában és Japánban azonban kifejezetten pozitív értelmezéssel bír.
A sárga szín kiváló választás lehet a szórakoztatóiparban, energiaellátásban és élelmiszeriparban, valamint babaápolási termékek, szabadidős- és sportszerek forgalmazásában, viszont kevésbé állja meg a helyét, ha luxus termékekről, pénzügyről, vagy informatikáról van szó.