Grafikai tervezés alapiskolája VII. – Kék szín
Nyugodt, logikus, derűs szín, ami stabilitást és békességet sugall.
Kék ég és kék óceán: hatalmas és állandó, stabil elemei a környezetünknek, amelyek a legtöbb embert nyugalommal töltik el. Pozitív hatást gyakorol a teljesítményre: a kék munkakörnyezet fokozza a munkavállalók teljesítményét.
Habár a kék nem olyan figyelemfelkeltő szín, mint a piros, vagy a sárga, a nők és a férfiak körében is a legáltalánosabban kedvelt szín – így, ha logó tervezésnél a kékre esik a választás, a végeredmény kiváló minőséget társít a vállalkozáshoz.
Kék – logikus grafikai húzás
A kék színű logó profizmust és logikát sugall, de nem túl tolakodó, ezért megteremti a biztonság és bizalom érzetét.
Egyértelműen kiváló választás az energia iparban, IT szektorban, egészségügyben, szállítmányozásban, pénzügyi szolgáltatásokban tevékenykedők számára.
Ne válasszunk a kéket, ha étteremnek tervezünk logót, ugyanis ez a szín csökkenti az étvágyat. Túlzott komolysága és hétköznapisága miatt nem ajánlott divat, luxuscikkek, szépségápolással kapcsolatos vállalkozások számára sem. E szín által kiváltott negatív érzelem lehet a hidegség, merevség és kiszámíthatóság. Ezt grafikai tervezés során mindenképp vegyük figyelembe!