Grafikai tervezés alapiskolája – a megfelelő színvilág megválasztása
Amikor arculat-, esetleg logó tervezéséről beszélünk, kiemelten igaz, hogy nem szabad fekete-fehérben látnunk a világot… Illetve néha mégis?… Vagy rózsaszínben? Attól függ!
Folytatásos sorozatunkban igyekeztünk összegyűjteni, hogy a színek milyen jelentéssel bírnak, amit a tervezésnél kihasználva sikeresebben definiálhatjuk az adott vállalkozást.
Tudta, hogy a vásárlók 85%-a a színt jelöli meg legfontosabb vásárlást befolyásoló szempontnak? Ebben a versenyben a logó is döntő szerephez jut, hiszen akár 80%-kal növelheti egy márka elismertségét.
Egy vállalkozásról alkotott első benyomásban döntő szerepet játszik, hogy milyen színvilággal rendelkezik az általa használt logó.
A logók uralják a grafika-világot. Ezek az apró kis emblémák olyan mélyen beleégtek már a tudatunkba, hogy képesek élesíteni mindenféle asszociációt, amelyet a grafika szakemberek csak el szeretnének érni.
Az összes sikeres logóban van valami közös: általában egyszerűek és megfelelő színeket használnak a megfelelő módon.
A tervezés fázisában amikor már sikerült kiválasztani a megfelelő betűtípust, szimbólumokat akkor a siker érdekében azt a tudományterületet hívjuk segítségül, amit színpszichológiának nevezünk.
A színpszcihológia a színek emberi viselkedésre gyakorolt hatásával foglalkozik. Ez a márkaépítés és grafika egyik alappilére, hiszen ha a grafikai tervezés során megfelelően választjuk meg a színeket, akkor azzal elérhetjük, hogy a cég logója több ügyfelet vonzzon.
A leginkább említésre méltó színek a logó tervezésénél
A felsorolás tartalmai egyben linkek is a színekről szóló hosszabb terjedelmű cikkekhez.