Grafikai tervezés alapiskolája VIII. – Lila szín
Pompa, fényűzés, gazdagság, bölcsesség, siker.
Talán meglepő, hogy a lila a felsorolt értékek közvetítője, de arannyal kombinálva máris látjuk magunk előtt megelevenedni ennek igazolását. A magyar koronázási palást is ezen két szín kombinációjában díszítette viselőjét. Azt, hogy a színválasztás a kor „grafika szakembereinek” zsenialitását tükrözi-e vagy múltbéli előkelő alkalmazásának köszönhetjük mai sikerét, hasonlóan nehéz megválaszolni, mint a tyúk vagy tojás problémáját.
Lila – királyi elegancia grafikai megnyilvánulása
Mindenesetre a lila a nemesség és a királyok klasszikus színe, így nem meglepő, hogy a gazdagság és luxus érzete napjainkban is társul ehhez a színhez. Sőt gyakran társul hozzá a fantázia, mágia, rejtély, bölcsesség, minőség érzete is.
Előszeretettel alkalmazzák logóikban a lila színt a szépségiparban, különösen azon termékek esetében, amelyek öregedésgátló hatással rendelkeznek.
A lila különböző korosztályokban különböző érzetet kelt. A fiatalabb vásárlók számára ez a szín asszociatívan társul a lázadással, titokzatossággal és akár szexinek is tartják. Az idősebb közönség általában a sejtelmesebb képzetekkel – mint önzetlenség és dekadencia – társítja e színt.
Kis mennyiségben is a logóba csempészve segít a termék luxusérzetét növelni (különösen arannyal kombinálva). Nagyszerű tulajdonságai ellenére a lila a rózsaszínhez hasonlóan alulértékelt szín a logótervezésben. Nem sokan merik alkalmazni, de akik mégis, azok egyedi és vonzó logókkal büszkélkedhetnek.
A lila innovatív mivoltából kifolyólag szépségápolási, informatikai, egészségügyi márkák tekintetében kiválóan alkalmazható.