Grafikai tervezés alapiskolája IX. – Rózsaszín vagy pink
Nőies és édes; melegség és elegancia közvetítője.
A rózsaszínt leginkább a nőiességgel társítják és előszeretettel választják logó tervezésekor a nőket célzó márkák. Édességekkel is sokszor összekapcsolják, ezért látható sűrűn édességek, fagylaltok logójában. A rózsaszín szórakoztat, játékosságot is sugároz.
Rózsaszín / pink / magenta – merész grafikai húzás
A rózsaszín a lilához hasonlóan nem a legnépszerűbb választás grafikai tervezés során. De! ami a hátránya, az előnye is: egy ilyen merész választással biztosan kiemelkedhet a tömegből, különösen akkor, ha babaápolási termékeket, édességeket, szabadidős tevékenységeket, vagy szépségápolással kapcsolatos termékeket forgalmaz.
Az IT, pénzügyi, szállítmányozás vagy energia szektorában azonban a merész színválasztás negatívan is elsülhet, hiszen a szín közvetítheti az éretlenség, naivitás, fizikai gyengeség és akarat hiányának érzetét. (Persze ellenpéldával is találkoztunk már…)
Amennyiben a szín által sugárzott pozitív érzetek összhangban állnak a márkával, akkor feltétlenül érdemes fontolóra venni a bevetését! Elegáns, kifinomult megjelenés érhető el, ha sötétebb színekkel (például feketével, szürkével vagy sötétkékkel) kombináljuk.