grafikai tervezés barna logó borítókép

Grafikai tervezés alapiskolája II. – Barna szín

A barna szín a föld és a fa színe, így ezzel azonosítva állandóságot, stabilitást, konzervativistást, megbízhatóságot és kényelmet sugároz.

Ez a szín az erő, az érettség és a biztonság színe. Grafikai tervezés során néha a zöld helyettesítésére szolgál olyan vállalatoknál, amelyek ökológiai gazdálkodással, organikus termékek előállításával foglalkoznak.

A barna – állandóság vagy unalom? Mikor használjuk a grafikai tervezés során?

A barna szín jó választás lehet mezőgazdaságban, szállítmányozás vagy  élelmiszeriparban tevékenykedők számára.

Grafikai tervezés példák logó készítés témájában barna szín

E színnel kapcsolatos negatív konnotációk szerint könnyen sugározhat unalmat, olcsóságot, inaktivitást, depressziót, merevséget. Ebből kifolyólag kerüljük ezt a színt, ha szabadidős, pénzügyi, informatikai vagy szépségápolási termékekkel foglalkozunk. Kutatások szerint a barna szín a legkevésbé kedvelt Európában és az Egyesült Államokban.

A barna azonban igen hatásos választás lehet, ha célközönségünk férfiakból áll (különösen olyan kifinomult meleg színekkel párosítva, mint az arany vagy a krém).