Grafikai tervezés alapiskolája II. – Barna szín
A barna szín a föld és a fa színe, így ezzel azonosítva állandóságot, stabilitást, konzervativistást, megbízhatóságot és kényelmet sugároz.
Ez a szín az erő, az érettség és a biztonság színe. Grafikai tervezés során néha a zöld helyettesítésére szolgál olyan vállalatoknál, amelyek ökológiai gazdálkodással, organikus termékek előállításával foglalkoznak.
A barna – állandóság vagy unalom? Mikor használjuk a grafikai tervezés során?
A barna szín jó választás lehet mezőgazdaságban, szállítmányozás vagy élelmiszeriparban tevékenykedők számára.
E színnel kapcsolatos negatív konnotációk szerint könnyen sugározhat unalmat, olcsóságot, inaktivitást, depressziót, merevséget. Ebből kifolyólag kerüljük ezt a színt, ha szabadidős, pénzügyi, informatikai vagy szépségápolási termékekkel foglalkozunk. Kutatások szerint a barna szín a legkevésbé kedvelt Európában és az Egyesült Államokban.
A barna azonban igen hatásos választás lehet, ha célközönségünk férfiakból áll (különösen olyan kifinomult meleg színekkel párosítva, mint az arany vagy a krém).